Φρίντριχ Ένγκελς (1820-1895) Φρίντριχ Ένγκελς
Υπάρχουν διάφοροι τρόποι για να εξετάσουμε τις σχέσεις (φιλικες ή εχθρικες σχέσεις) μεταξύ αποκρυφισμού και πολιτικές τάσεις, όπως ο μαρξισμός. Σε αυτό το πλαίσιο, ο Bruce Campbell έχει παρατηρήσει ότι «έχουν Εσωτερισμους και μυστικιστικες πηγές που έχουν αναγνωριστεί ως μέρος της πνευματικής και υπόβαθρο για Χέγκελ και την μαρξιστική σκέψη." 1) Δεν είχε επεξεργαστεί σε αυτή την παρατήρηση, όμως, ούτε και θα έχουμε. Η δήλωση πρέπει να αφορά την έμμεση επιρροή των προ-1800 ιδεών μέσω του Χέγκελ. Αυτό αφορά, ωστόσο, μια μικρότερη ηλικία από ό, τι το θέμα αυτού του άρθρου. Ούτε αυτό το άρθρο δεν εξετάζει θέματα που εγιναν αργότερα στην ιστορία, όπως η αμοιβαίες απόψεις των κομμουνιστών και θεόσοφιστων σε χώρες όπως η Ινδία και τη Σρι Λάνκα του εικοστού αιώνα? αν και αυτό είναι μέρος της ευρύτερης έρευνας στην οποία τώρα εμπλέκονται.
Αυτό το άρθρο είναι ειδικά για τις απόψεις σχετικά με τον πνευματισμό και την θεοσοφία του Καρλ Μαρξ »(1818-1883) και του Φρίντριχ Ένγκελς (1820-1895). Και οι δύο ξεκίνησαν την πολιτική τους σταδιοδρομία στα 1840, στην Κομμουνιστική Λίγκα, ένα διεθνή οργανισμό, στον οποίο οι διακινούμενοι γερμανοι εργάτες στην Αγγλία ήταν σε μεγάλο βαθμό represented.2)
Ο πνευματισμος στον Δέκατου ένατου αιώνα ήταν ευρέως διαδεδομένος, αλλά δεν ηταν ενα καλά οργανωμένο κίνημα. Όπως είναι γνωστό, ξεκίνησε με τις αδελφές Fox ενα «πνεύμα ραπάρει' ακούγεται στο αγρόκτημά τους στο Hydesville, Νέα Υόρκη, σε 1848,3)
Δέκατος ένατος αιώνας ειναι τοτε που η Θεοσοφία ξεκίνησε στο ίδιο αμερικανικό κράτος: στην πόλη της Νέας Υόρκης το 1875 ο συνταγματάρχης (του στρατού των ΗΠΑ, συνταξιούχος) H.S. Όλκοτ και Ρώσιδα κυρία Έλενα Πετρόβνα Μπλαβάτσκυ (H.P.B? 1831-1891) ίδρυσαν τη Θεοσοφική Εταιρεία (TS). Αυτοί, και άλλοι από το φοντο των Πνευματιστων ήθελαν περισσότερο μια συνεκτική θεωρία και την οργάνωση. Ήταν μόλις από τη δεκαετία του 1880 (η δεκαετία που ο Μαρξ και ο Ένγκελς πέθαναν ήταν στην δεκαετία του εξήντα του) ξεκινα γ Θεοσοφική Εταιρεία και έγινε αρκετά μεγάλη, για πρώτη φορά στην νότια Ασία, αργότερα στις ΗΠΑ και την Ευρώπη.
Πνευματισμός
Ο Μαρξ και ο Ένγκελς, στα ογκώδη έργα τους, που συχνά αναφέρεται στονΠνευματισμο. Κατά την εξέταση, όλες αυτές οι αναφορές είναι σύντομες εως και πολύ σύντομες. Κάποιοι από αυτούς δεν αναφέρουν Πνευματισμό με βάση το όνομα, αλλά είναι αστεία (για παράδειγμα, από τον Μαρξ στο Das Kapital) σχετικά με τους πίνακες χορό, 4) «φάντασμα-βιαστές, δονητές φάντασμα-ραπάρει ..."
5)
o Ένγκελς σε μια επιστολή λεε λίγα λόγια γι αυτό το κίνημα στην προοπτική της κοινωνίας των ΗΠΑ:
αν και οι Αμερικανοί ... δεν έχουν λάβει πάνω από την Ευρώπη μεσαιωνικά όργανα ειχαν λάβει πολλά απο την μεσαιωνική παράδοση, τη θρησκεία, την αγγλική κοινή (φεουδαρχική) του νόμου, την δεισιδαιμονία, τον πνευματισμό, με λίγα λόγια, όλα ανοησίες, που δεν ήταν άμεσα επιβλαβείς για τις επιχειρήσεις , και τώρα είναι πολύ χρήσιμο να θαμπό το masses.6)
Έτσι σκέφτηκε στον σύγχρονο πνευματισμό οτι ήταν unmodern. Προσπάθησε να εξηγήσει την πρόσφατη αύξηση του μόνο όταν χρησιμοποίησε τη λέξη «τώρα», όπως ο ίδιος έγραψε για τη χρησιμότητα του πνευματισμου στη μάχη τους ενάντια στους φτωχούς.
Μεγαλύτερη ήταν ένα άρθρο δέκα σελίδα από τον Ένγκελς που ονομάζεται Die Naturforschung in der Geisterwelt-
"Φυσικών Επιστημών στο World of Ghosts" .7) Πιθανώς γραμμένο το 1878, δεν ήταν τυπωμένο κατά τη διάρκεια της ζωής του? για πρώτη φορά βγήκε σε 1898 Αμβούργο σοσιαλδημοκράτης ημερολόγιο. Δεν ήταν σε αντίθεση T. Χάξλεϋ πιο γνωστό με παρατηρήσεις σχετικά με την αξιοπιστία ή την έλλειψή των μέντιουμ και πνευματιστών. Το άρθρο αυτό, στην πραγματικότητα τελείωσε με ένα απόσπασμα του Huxley. Αγγλοι ζωολόγοι από τη σφαίρα του Δαρβίνου και ο Huxley ήταν ο σημαντικότερος από τους αντιπάλους του πνευματισμού. Ένας από αυτούς, ο Ray Lankester (1847-1929), είχε αμερικανικη εφημεριδα την Slade, τους οποίους Όλκοτ και H.P.B. είχε στείλει στην Ευρώπη το 1876 να εμφανηστουν ενώπιον δικαστηρίου για fraud.8) Αργότερα ο Lankester ήταν ένας από τους ομιλητές στην ταφή του Μαρξ ».
Ο Ένγκελς πίστευε ότι στο«σύγχρονο πνευματισμό" ήταν να "αδειάζεις όλων τις δεισιδαιμονίες." Ως παράδειγμα της απάτης, ανέφερε το ζευγάρι Holmes της Φιλαδέλφειας. Είχαν προσκάλεσε το πνεύμα της «Katey βασιλιά», μια ενέργεια που Η.Ρ. Μπλαβάτσκυ υπερασπίστηκε στον Τύπο των ΗΠΑ.(σατανιστρια ηγετης της νεας εποχης)
Το άρθρο του Ένγκελς που στοχεύει σε μια κοινωνιολογική εξήγηση μόνο στο ότι ρώτησε τι είδους επιστήμονας πνευματισμού ήταν πιο πιθανό να προσελκύσει. Παραδόξως, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η εμπειριστικο είδος ήταν πιο πιθανό να το κανει από a priori θεωρητικοί όπως η γερμανική φιλόσοφοι της φύση? Alfred Wallace και ο Sir William Crookes9) αναφέρθηκαν ως παραδείγματα της πρώτης.
Άνι Μπέζαντ πριν Θεοσοφία
Για τέσσερα χρόνια πριν από την ένταξη της στην Θεοσοφικής Εταιρείας το 1889, Άνι Μπέζαντ (1847-1933) ήταν, όπως και ο Ένγκελς, που δραστηριοποιούνται στον αγγλικο σοσιαλιστικό εργατικό κίνημα. Κατά την πρώτη του Fabian Society, η οποία ήταν πολύ μέτρια για τον Ένγκελς? αργότερα στη Λαϊκή Ομοσπονδία Κοινωνικών (S.D.F.) επισήμως τον «μαρξιστική», αλλά επικρίθηκε για sectishness- της, καθώς και.
Παρά το γεγονός ότι ο βιογράφος Α.Μπέζαντ Nethercot10) δεν εχει απόσπασμα από τα έργα του Ένγκελς, ο ίδιος δεν τον αναφέρει αρκετές φορές. Έγραψε στη σελ. 235:
Σίγουρα ο κα Μπέζαντ ποτέ σκοτείνιασε τις πόρτες του σπιτιού του Ένγκελς, αν και ήταν ο Fabian για τους οποίους είχε τον μεγαλύτερο σεβασμό, λόγω της επιρροής στα φυλλάδια της.
Ο Ένγκελς δεν συγχωρεί τους νωρίτερα αντι-socialism.11) τους είδε ως ένα από τα «όλα αυτά τα" εικονικα τους άνδρες και τις γυναίκες "'12) ο οποίος έπαιξε ένα μέρος μόνο, ενώ Βρετανοί εργάτες δεν ήταν αρκετά σίγουροι για την ηγεσία
Ο Ένγκελς έγραψε στη γερμανική σοσιαλδημοκράτη Κάουτσκι Άνι Μπέζαντ: "Μητέρα B. πάντα είναι η θρησκείας του ανθρώπου, που της έχει υποβληθεί.» 13) Ένγκελς μοιράστηκε αυτή την ιδέα με πολλούς πριν και μετά αυτόν. Ειπώθηκε πρώτος εναντίον της από W.P. Ενας συνάδελφος ελευθεριόφρων που αντιτάχθηκε να γίνει σοσιαλιστης? Nethercot, ακόμη και η φεμινιστική βιογράφος της δεκαετίας του 1980 Rosemary Dinnage14) έτειναν να συμφωνήσουν. Ελπίζω να γράψω αργότερα τα επιχειρήματα κατά της άποψης σχετικά με την επιρροή στην Μπέζαντ.
Όπως και οι υποστηρικτές της Annie αργότερα, όταν έπαιξε σημαντικό ρόλο στην Ινδία, Ο Ένγκελς μίλησε για «Μητέρα» Μπέσαντ? . Ο Ένγκελς παραπονέθηκε ότι ένα αντίγραφο αναθεώρησης της νέας αγγλικής μετάφρασης του η κατάσταση της εργατικής τάξης στην Αγγλία το 1844 έστειλε στο περιοδικό Corner μας Μπέζαντ ήταν ignored.δεν την δεχτηκαν 15)
Θεοσοφία
Η μόνη φορά που ο Ένγκελς αναφέρετε στην Η.Ρ. Μπλαβάτσκυ ήταν σε μια παλαιότερη 1891 επιστολή από το Λονδίνο στο Κάουτσκι:
Ξέρετε η Μητέρα Μπέσαντ έχει ενώσει τους θεόσοφους της γιαγιάς Blowatsky (Blamatsky) στην πόρτα του κήπου της, 19, Avenue Road, τώρα είναι με μεγάλα χρυσα γράμματα : Θεοσοφικής Head Quarters. Herbert Burrows έχει προκαλέσει αυτό με αγαπη love.16 του)
Αυτές οι λίγες γραμμές σε ένα προσωπικό γράμμα είναι όλα οσα ο Ένγκελς (ή Μαρξ) έγραψε ποτέ για το θεμα της Θεοσοφικής Εταιρείας. Αν θα το φανταζόταν πιο σημαντικο, θα είχε γράψει περισσότερα. Μήπως, εκτός από την πραγματικότητα δεν συμφωνεί μαζί τους, να τους υποτιμούν; λίγες γραμμές μου δεν είναι αρκετά για να απαντήσουν σε αυτό το ερώτημα.
Αρχικά δημοσιεύθηκε στην Θεοσοφική Ιστορία, Vol. 4, Νο 2. Apr. 1992? 45-49
Σημειώσεις:
1) Η Αρχαία Σοφία Αναβίωσε (Berkeley, CA: Πανεπιστήμιο του Τύπου Καλιφόρνιας, 1980), 13.
2) Είχε ως σύνθημά της τη φράση «Όλοι οι άνθρωποι είναι αδέλφια." Αυτό σύντομα άλλαξε τα γνωστά «Οι εργαζόμενοι όλων των χωρών, ενωθείτε». Περίπου 35 χρόνια αργότερα, η Θεοσοφική Εταιρεία, μετά από τους ιδρυτές που είχαν πάει στην Ινδία, που περιλαμβάνονται μιας Παγκόσμιας Αδελφότητας στην Αντικείμενα της. Δείτε Γ Jinarajadasa, Το χρυσό βιβλίο της Θεοσοφικής Εταιρείας (Αντυάρ: Θεοσοφική Εκδοτικός Οίκος, 1925), 343.
3) Βλ Joscelyn Godwin, "The Hidden Hand, Μέρος 1: Η Πρόκληση της Hydesville Φαινόμενα", Θεοσοφική Ιστορία, III / 2 (Απρίλιος 1990): 35-43.
4) Ο Μαρξ είδε τα 1850, μετά από επαναστάσεις στην Ευρώπη που ειχαν κατασταλεί, όπως τις φορές, όταν "η Κίνα και οι πίνακες που ξεκίνησε το χορό, καθώς ο υπόλοιπος κόσμος έμοιαζε να παραμείνει σε ακινησία." Das Kapital, τόμος Ι: Marx Engels Werke (MEW), τομ. 23 (Βερολίνο: Dietz, 1962), 85. «Κίνα» αναφέρεται στην εξέγερση Τάι Πινγκ, από το 1850 έως το 1864. Όλες οι μεταφράσεις από τα Γερμανικά είναι δικά μου.
5) MEW, τομ. 18 (Βερολίνο: Dietz, 1962), 99 (Ένγκελς, "Die Internationale σε Amerika": 97-103). Αυτό το άρθρο εμφανίστηκε αρχικά στο γερμανικό σοσιαλδημοκρατικής χαρτί Der Volksstaat, (# 57, 17 Ιουλίου 1872). «Shakers" αναφέρεται σε ΗΠΑ χριστιανική αίρεση.
6) MEW, τομ. 36 (Βερολίνο: Dietz, 1967), 579. Επιστολή προς τον Friedrich Adolph Sorge στο Hoboken. Λονδίνο, 29, Νοεμβρίου του 1886? ibid., 578-81.
7) MEW, τομ. 20 (Βερολίνο: Dietz, 1962), 337 - 47.
8) Βλέπε επίσης Sir Arthur Conan Doyle, η ιστορία του Πνευματισμού. Τόμος Ι (Λονδίνο: Cassell, 1926), 289ff. H.P.B. που αναφέρονται σε αυτό το Lankester σε αυτήν "(Νέο) Υόρκης εναντίον Lankester", το οποίο εμφανίστηκε στο Banner του Φωτός στις 14 Οκτωβρίου, 1876. Δείτε Η.Ρ. Άπαντα Μπλαβάτσκυ: 1874-1878. Πρώτη έκδοση. Συντάχθηκε από τον Μπόρις ντε Ζιρκόφ. Τόμος I (Wheaton, IL: Θεοσοφική Εκδοτικός Οίκος, 1966), 221-25. Ibid, II, 217:. Ε.Π.Μ. είδε ιδιαίτερα «Δυτική βιολόγοι» ως αντιπάλους. Ibid, III, 20:. Βρετανίδα Θεόσοφος Γ Μάσεϊ ήταν δικηγόρος Slade στην Αγγλία.
9) Και οι δύο θα γίνουν σύντομα μέλη της Θεοσοφικής Εταιρείας. Δείτε Josephine λύτρα, μια σύντομη ιστορία της Θεοσοφικής Εταιρείας, (Αντιάρ: Θεοσοφική Εκδοτικός Οίκος, 1938), 19.
10) Τα πρώτα πέντε ζωές της Άνι Μπέζαντ. (Σικάγο, University of Chicago Press, 1960).
11) MEW, τομ. 36, 101. Επιστολή προς Laura Λαφάργκ (Παρίσι). Λονδίνο, 5, Φεβ 1884? 101-103.
12) Αυτόθι, 710. Επιστολή προς Laura Λαφάργκ (Παρίσι), Λονδίνο, 11 Οκτωβρίου 1887.? (708-710).
13) MEW, τομ. 38 (Βερολίνο: Dietz, 1968), 191. Επιστολή προς Καρλ Κάουτσκι (Στουτγάρδη). Λονδίνο, 25 Οκτωβρίου, 1891? (190-1).
14) Άνι Μπέζαντ. (Harmondsworth: Penguin, 1986).
15) MEW, τομ. 37 (Βερολίνο: Dietz, 1967), 58. Επιστολή προς Φλωρεντία Kelley-Wischnewetzky (Νέα Υόρκη). Λονδίνο, 2η Μαΐου, 1888? (58-59).
16) MEW, τομ. 38, 88. Επιστολή προς Καρλ Κάουτσκι (Στουτγάρδη). 30 Απρ 1891 (86-88). Η τελευταία φράση παραφράζει ποίημα του Heinrich Heine του Die Lorelei. Η Burrows ήταν S.D.F. μέλος όπως ήταν Άνι Μπέζαντ? ένωσε τα TS λίγο πριν της. Έφυγε μετά το 1907 για την διαμάχη για C.W. Leadbeater. Συγκρίνετε την άποψη του Ένγκελς με εκείνη της Σίλβια Πάνκχερστ, σουφραζέτα η μετακίνηση (Λονδίνο, Longmans, Green, 1931), 91 [σχετικά με τη μητέρα της, η κα Emmeline Πάνκχερστ? τις απόψεις του πατέρα της, όπως Μπέζαντ, είχε περάσει από το φιλελεύθερο σε σοσιαλιστικο χωρο? σε αντίθεση με τον Ένγκελς, είχε εργαστεί στενά με το Νόμο εργασίας την ελευθερία του λόγου AB και Liberty Λιγκ]:
Λέγεται ότι ... Mme. Μπλαβάτσκυ είχε δει να επεκτείνει το χέρι της σε μη φυσιολογικό μήκος, προκειμένου να ανάψει ένα τσιγάρο στο τζετ αερίου στην οροφή. Κα Πάνκχερστ και τις αδελφές της παρευρέθηκαν μερικές από τις συνεδρίες, αλλά τίποτα αξιοσημείωτο που συνέβη κατά τη διάρκεια της παρουσίας τους. Κα Πάνκχερστ ήταν εντελώς επιφυλακτικοί και απέρριψε απόκρυφων φαινομένων Μπλαβάτσκυ ως απλή απάτη.
ΠΗΓΗ........http://www.stelling.nl/simpos/marxthh.htm
Υπάρχουν διάφοροι τρόποι για να εξετάσουμε τις σχέσεις (φιλικες ή εχθρικες σχέσεις) μεταξύ αποκρυφισμού και πολιτικές τάσεις, όπως ο μαρξισμός. Σε αυτό το πλαίσιο, ο Bruce Campbell έχει παρατηρήσει ότι «έχουν Εσωτερισμους και μυστικιστικες πηγές που έχουν αναγνωριστεί ως μέρος της πνευματικής και υπόβαθρο για Χέγκελ και την μαρξιστική σκέψη." 1) Δεν είχε επεξεργαστεί σε αυτή την παρατήρηση, όμως, ούτε και θα έχουμε. Η δήλωση πρέπει να αφορά την έμμεση επιρροή των προ-1800 ιδεών μέσω του Χέγκελ. Αυτό αφορά, ωστόσο, μια μικρότερη ηλικία από ό, τι το θέμα αυτού του άρθρου. Ούτε αυτό το άρθρο δεν εξετάζει θέματα που εγιναν αργότερα στην ιστορία, όπως η αμοιβαίες απόψεις των κομμουνιστών και θεόσοφιστων σε χώρες όπως η Ινδία και τη Σρι Λάνκα του εικοστού αιώνα? αν και αυτό είναι μέρος της ευρύτερης έρευνας στην οποία τώρα εμπλέκονται.
Αυτό το άρθρο είναι ειδικά για τις απόψεις σχετικά με τον πνευματισμό και την θεοσοφία του Καρλ Μαρξ »(1818-1883) και του Φρίντριχ Ένγκελς (1820-1895). Και οι δύο ξεκίνησαν την πολιτική τους σταδιοδρομία στα 1840, στην Κομμουνιστική Λίγκα, ένα διεθνή οργανισμό, στον οποίο οι διακινούμενοι γερμανοι εργάτες στην Αγγλία ήταν σε μεγάλο βαθμό represented.2)
Ο πνευματισμος στον Δέκατου ένατου αιώνα ήταν ευρέως διαδεδομένος, αλλά δεν ηταν ενα καλά οργανωμένο κίνημα. Όπως είναι γνωστό, ξεκίνησε με τις αδελφές Fox ενα «πνεύμα ραπάρει' ακούγεται στο αγρόκτημά τους στο Hydesville, Νέα Υόρκη, σε 1848,3)
Δέκατος ένατος αιώνας ειναι τοτε που η Θεοσοφία ξεκίνησε στο ίδιο αμερικανικό κράτος: στην πόλη της Νέας Υόρκης το 1875 ο συνταγματάρχης (του στρατού των ΗΠΑ, συνταξιούχος) H.S. Όλκοτ και Ρώσιδα κυρία Έλενα Πετρόβνα Μπλαβάτσκυ (H.P.B? 1831-1891) ίδρυσαν τη Θεοσοφική Εταιρεία (TS). Αυτοί, και άλλοι από το φοντο των Πνευματιστων ήθελαν περισσότερο μια συνεκτική θεωρία και την οργάνωση. Ήταν μόλις από τη δεκαετία του 1880 (η δεκαετία που ο Μαρξ και ο Ένγκελς πέθαναν ήταν στην δεκαετία του εξήντα του) ξεκινα γ Θεοσοφική Εταιρεία και έγινε αρκετά μεγάλη, για πρώτη φορά στην νότια Ασία, αργότερα στις ΗΠΑ και την Ευρώπη.
Πνευματισμός
Ο Μαρξ και ο Ένγκελς, στα ογκώδη έργα τους, που συχνά αναφέρεται στονΠνευματισμο. Κατά την εξέταση, όλες αυτές οι αναφορές είναι σύντομες εως και πολύ σύντομες. Κάποιοι από αυτούς δεν αναφέρουν Πνευματισμό με βάση το όνομα, αλλά είναι αστεία (για παράδειγμα, από τον Μαρξ στο Das Kapital) σχετικά με τους πίνακες χορό, 4) «φάντασμα-βιαστές, δονητές φάντασμα-ραπάρει ..."
5)
o Ένγκελς σε μια επιστολή λεε λίγα λόγια γι αυτό το κίνημα στην προοπτική της κοινωνίας των ΗΠΑ:
αν και οι Αμερικανοί ... δεν έχουν λάβει πάνω από την Ευρώπη μεσαιωνικά όργανα ειχαν λάβει πολλά απο την μεσαιωνική παράδοση, τη θρησκεία, την αγγλική κοινή (φεουδαρχική) του νόμου, την δεισιδαιμονία, τον πνευματισμό, με λίγα λόγια, όλα ανοησίες, που δεν ήταν άμεσα επιβλαβείς για τις επιχειρήσεις , και τώρα είναι πολύ χρήσιμο να θαμπό το masses.6)
Έτσι σκέφτηκε στον σύγχρονο πνευματισμό οτι ήταν unmodern. Προσπάθησε να εξηγήσει την πρόσφατη αύξηση του μόνο όταν χρησιμοποίησε τη λέξη «τώρα», όπως ο ίδιος έγραψε για τη χρησιμότητα του πνευματισμου στη μάχη τους ενάντια στους φτωχούς.
Μεγαλύτερη ήταν ένα άρθρο δέκα σελίδα από τον Ένγκελς που ονομάζεται Die Naturforschung in der Geisterwelt-
"Φυσικών Επιστημών στο World of Ghosts" .7) Πιθανώς γραμμένο το 1878, δεν ήταν τυπωμένο κατά τη διάρκεια της ζωής του? για πρώτη φορά βγήκε σε 1898 Αμβούργο σοσιαλδημοκράτης ημερολόγιο. Δεν ήταν σε αντίθεση T. Χάξλεϋ πιο γνωστό με παρατηρήσεις σχετικά με την αξιοπιστία ή την έλλειψή των μέντιουμ και πνευματιστών. Το άρθρο αυτό, στην πραγματικότητα τελείωσε με ένα απόσπασμα του Huxley. Αγγλοι ζωολόγοι από τη σφαίρα του Δαρβίνου και ο Huxley ήταν ο σημαντικότερος από τους αντιπάλους του πνευματισμού. Ένας από αυτούς, ο Ray Lankester (1847-1929), είχε αμερικανικη εφημεριδα την Slade, τους οποίους Όλκοτ και H.P.B. είχε στείλει στην Ευρώπη το 1876 να εμφανηστουν ενώπιον δικαστηρίου για fraud.8) Αργότερα ο Lankester ήταν ένας από τους ομιλητές στην ταφή του Μαρξ ».
Ο Ένγκελς πίστευε ότι στο«σύγχρονο πνευματισμό" ήταν να "αδειάζεις όλων τις δεισιδαιμονίες." Ως παράδειγμα της απάτης, ανέφερε το ζευγάρι Holmes της Φιλαδέλφειας. Είχαν προσκάλεσε το πνεύμα της «Katey βασιλιά», μια ενέργεια που Η.Ρ. Μπλαβάτσκυ υπερασπίστηκε στον Τύπο των ΗΠΑ.(σατανιστρια ηγετης της νεας εποχης)
Το άρθρο του Ένγκελς που στοχεύει σε μια κοινωνιολογική εξήγηση μόνο στο ότι ρώτησε τι είδους επιστήμονας πνευματισμού ήταν πιο πιθανό να προσελκύσει. Παραδόξως, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η εμπειριστικο είδος ήταν πιο πιθανό να το κανει από a priori θεωρητικοί όπως η γερμανική φιλόσοφοι της φύση? Alfred Wallace και ο Sir William Crookes9) αναφέρθηκαν ως παραδείγματα της πρώτης.
Άνι Μπέζαντ πριν Θεοσοφία
Για τέσσερα χρόνια πριν από την ένταξη της στην Θεοσοφικής Εταιρείας το 1889, Άνι Μπέζαντ (1847-1933) ήταν, όπως και ο Ένγκελς, που δραστηριοποιούνται στον αγγλικο σοσιαλιστικό εργατικό κίνημα. Κατά την πρώτη του Fabian Society, η οποία ήταν πολύ μέτρια για τον Ένγκελς? αργότερα στη Λαϊκή Ομοσπονδία Κοινωνικών (S.D.F.) επισήμως τον «μαρξιστική», αλλά επικρίθηκε για sectishness- της, καθώς και.
Παρά το γεγονός ότι ο βιογράφος Α.Μπέζαντ Nethercot10) δεν εχει απόσπασμα από τα έργα του Ένγκελς, ο ίδιος δεν τον αναφέρει αρκετές φορές. Έγραψε στη σελ. 235:
Σίγουρα ο κα Μπέζαντ ποτέ σκοτείνιασε τις πόρτες του σπιτιού του Ένγκελς, αν και ήταν ο Fabian για τους οποίους είχε τον μεγαλύτερο σεβασμό, λόγω της επιρροής στα φυλλάδια της.
Ο Ένγκελς δεν συγχωρεί τους νωρίτερα αντι-socialism.11) τους είδε ως ένα από τα «όλα αυτά τα" εικονικα τους άνδρες και τις γυναίκες "'12) ο οποίος έπαιξε ένα μέρος μόνο, ενώ Βρετανοί εργάτες δεν ήταν αρκετά σίγουροι για την ηγεσία
Ο Ένγκελς έγραψε στη γερμανική σοσιαλδημοκράτη Κάουτσκι Άνι Μπέζαντ: "Μητέρα B. πάντα είναι η θρησκείας του ανθρώπου, που της έχει υποβληθεί.» 13) Ένγκελς μοιράστηκε αυτή την ιδέα με πολλούς πριν και μετά αυτόν. Ειπώθηκε πρώτος εναντίον της από W.P. Ενας συνάδελφος ελευθεριόφρων που αντιτάχθηκε να γίνει σοσιαλιστης? Nethercot, ακόμη και η φεμινιστική βιογράφος της δεκαετίας του 1980 Rosemary Dinnage14) έτειναν να συμφωνήσουν. Ελπίζω να γράψω αργότερα τα επιχειρήματα κατά της άποψης σχετικά με την επιρροή στην Μπέζαντ.
Όπως και οι υποστηρικτές της Annie αργότερα, όταν έπαιξε σημαντικό ρόλο στην Ινδία, Ο Ένγκελς μίλησε για «Μητέρα» Μπέσαντ? . Ο Ένγκελς παραπονέθηκε ότι ένα αντίγραφο αναθεώρησης της νέας αγγλικής μετάφρασης του η κατάσταση της εργατικής τάξης στην Αγγλία το 1844 έστειλε στο περιοδικό Corner μας Μπέζαντ ήταν ignored.δεν την δεχτηκαν 15)
Θεοσοφία
Η μόνη φορά που ο Ένγκελς αναφέρετε στην Η.Ρ. Μπλαβάτσκυ ήταν σε μια παλαιότερη 1891 επιστολή από το Λονδίνο στο Κάουτσκι:
Ξέρετε η Μητέρα Μπέσαντ έχει ενώσει τους θεόσοφους της γιαγιάς Blowatsky (Blamatsky) στην πόρτα του κήπου της, 19, Avenue Road, τώρα είναι με μεγάλα χρυσα γράμματα : Θεοσοφικής Head Quarters. Herbert Burrows έχει προκαλέσει αυτό με αγαπη love.16 του)
Αυτές οι λίγες γραμμές σε ένα προσωπικό γράμμα είναι όλα οσα ο Ένγκελς (ή Μαρξ) έγραψε ποτέ για το θεμα της Θεοσοφικής Εταιρείας. Αν θα το φανταζόταν πιο σημαντικο, θα είχε γράψει περισσότερα. Μήπως, εκτός από την πραγματικότητα δεν συμφωνεί μαζί τους, να τους υποτιμούν; λίγες γραμμές μου δεν είναι αρκετά για να απαντήσουν σε αυτό το ερώτημα.
Αρχικά δημοσιεύθηκε στην Θεοσοφική Ιστορία, Vol. 4, Νο 2. Apr. 1992? 45-49
Σημειώσεις:
1) Η Αρχαία Σοφία Αναβίωσε (Berkeley, CA: Πανεπιστήμιο του Τύπου Καλιφόρνιας, 1980), 13.
2) Είχε ως σύνθημά της τη φράση «Όλοι οι άνθρωποι είναι αδέλφια." Αυτό σύντομα άλλαξε τα γνωστά «Οι εργαζόμενοι όλων των χωρών, ενωθείτε». Περίπου 35 χρόνια αργότερα, η Θεοσοφική Εταιρεία, μετά από τους ιδρυτές που είχαν πάει στην Ινδία, που περιλαμβάνονται μιας Παγκόσμιας Αδελφότητας στην Αντικείμενα της. Δείτε Γ Jinarajadasa, Το χρυσό βιβλίο της Θεοσοφικής Εταιρείας (Αντυάρ: Θεοσοφική Εκδοτικός Οίκος, 1925), 343.
3) Βλ Joscelyn Godwin, "The Hidden Hand, Μέρος 1: Η Πρόκληση της Hydesville Φαινόμενα", Θεοσοφική Ιστορία, III / 2 (Απρίλιος 1990): 35-43.
4) Ο Μαρξ είδε τα 1850, μετά από επαναστάσεις στην Ευρώπη που ειχαν κατασταλεί, όπως τις φορές, όταν "η Κίνα και οι πίνακες που ξεκίνησε το χορό, καθώς ο υπόλοιπος κόσμος έμοιαζε να παραμείνει σε ακινησία." Das Kapital, τόμος Ι: Marx Engels Werke (MEW), τομ. 23 (Βερολίνο: Dietz, 1962), 85. «Κίνα» αναφέρεται στην εξέγερση Τάι Πινγκ, από το 1850 έως το 1864. Όλες οι μεταφράσεις από τα Γερμανικά είναι δικά μου.
5) MEW, τομ. 18 (Βερολίνο: Dietz, 1962), 99 (Ένγκελς, "Die Internationale σε Amerika": 97-103). Αυτό το άρθρο εμφανίστηκε αρχικά στο γερμανικό σοσιαλδημοκρατικής χαρτί Der Volksstaat, (# 57, 17 Ιουλίου 1872). «Shakers" αναφέρεται σε ΗΠΑ χριστιανική αίρεση.
6) MEW, τομ. 36 (Βερολίνο: Dietz, 1967), 579. Επιστολή προς τον Friedrich Adolph Sorge στο Hoboken. Λονδίνο, 29, Νοεμβρίου του 1886? ibid., 578-81.
7) MEW, τομ. 20 (Βερολίνο: Dietz, 1962), 337 - 47.
8) Βλέπε επίσης Sir Arthur Conan Doyle, η ιστορία του Πνευματισμού. Τόμος Ι (Λονδίνο: Cassell, 1926), 289ff. H.P.B. που αναφέρονται σε αυτό το Lankester σε αυτήν "(Νέο) Υόρκης εναντίον Lankester", το οποίο εμφανίστηκε στο Banner του Φωτός στις 14 Οκτωβρίου, 1876. Δείτε Η.Ρ. Άπαντα Μπλαβάτσκυ: 1874-1878. Πρώτη έκδοση. Συντάχθηκε από τον Μπόρις ντε Ζιρκόφ. Τόμος I (Wheaton, IL: Θεοσοφική Εκδοτικός Οίκος, 1966), 221-25. Ibid, II, 217:. Ε.Π.Μ. είδε ιδιαίτερα «Δυτική βιολόγοι» ως αντιπάλους. Ibid, III, 20:. Βρετανίδα Θεόσοφος Γ Μάσεϊ ήταν δικηγόρος Slade στην Αγγλία.
9) Και οι δύο θα γίνουν σύντομα μέλη της Θεοσοφικής Εταιρείας. Δείτε Josephine λύτρα, μια σύντομη ιστορία της Θεοσοφικής Εταιρείας, (Αντιάρ: Θεοσοφική Εκδοτικός Οίκος, 1938), 19.
10) Τα πρώτα πέντε ζωές της Άνι Μπέζαντ. (Σικάγο, University of Chicago Press, 1960).
11) MEW, τομ. 36, 101. Επιστολή προς Laura Λαφάργκ (Παρίσι). Λονδίνο, 5, Φεβ 1884? 101-103.
12) Αυτόθι, 710. Επιστολή προς Laura Λαφάργκ (Παρίσι), Λονδίνο, 11 Οκτωβρίου 1887.? (708-710).
13) MEW, τομ. 38 (Βερολίνο: Dietz, 1968), 191. Επιστολή προς Καρλ Κάουτσκι (Στουτγάρδη). Λονδίνο, 25 Οκτωβρίου, 1891? (190-1).
14) Άνι Μπέζαντ. (Harmondsworth: Penguin, 1986).
15) MEW, τομ. 37 (Βερολίνο: Dietz, 1967), 58. Επιστολή προς Φλωρεντία Kelley-Wischnewetzky (Νέα Υόρκη). Λονδίνο, 2η Μαΐου, 1888? (58-59).
16) MEW, τομ. 38, 88. Επιστολή προς Καρλ Κάουτσκι (Στουτγάρδη). 30 Απρ 1891 (86-88). Η τελευταία φράση παραφράζει ποίημα του Heinrich Heine του Die Lorelei. Η Burrows ήταν S.D.F. μέλος όπως ήταν Άνι Μπέζαντ? ένωσε τα TS λίγο πριν της. Έφυγε μετά το 1907 για την διαμάχη για C.W. Leadbeater. Συγκρίνετε την άποψη του Ένγκελς με εκείνη της Σίλβια Πάνκχερστ, σουφραζέτα η μετακίνηση (Λονδίνο, Longmans, Green, 1931), 91 [σχετικά με τη μητέρα της, η κα Emmeline Πάνκχερστ? τις απόψεις του πατέρα της, όπως Μπέζαντ, είχε περάσει από το φιλελεύθερο σε σοσιαλιστικο χωρο? σε αντίθεση με τον Ένγκελς, είχε εργαστεί στενά με το Νόμο εργασίας την ελευθερία του λόγου AB και Liberty Λιγκ]:
Λέγεται ότι ... Mme. Μπλαβάτσκυ είχε δει να επεκτείνει το χέρι της σε μη φυσιολογικό μήκος, προκειμένου να ανάψει ένα τσιγάρο στο τζετ αερίου στην οροφή. Κα Πάνκχερστ και τις αδελφές της παρευρέθηκαν μερικές από τις συνεδρίες, αλλά τίποτα αξιοσημείωτο που συνέβη κατά τη διάρκεια της παρουσίας τους. Κα Πάνκχερστ ήταν εντελώς επιφυλακτικοί και απέρριψε απόκρυφων φαινομένων Μπλαβάτσκυ ως απλή απάτη.
ΠΗΓΗ........http://www.stelling.nl/simpos/marxthh.htm
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου